בכותל נערכים לפסח: הוסרו צמחים וחלקים רופפים

בנצי לייזרוביץ No Comments on בכותל נערכים לפסח: הוסרו צמחים וחלקים רופפים

כחלק מההיערכות לפסח, הקרן למורשת הכותל המערבי ערכה בדיקה לבחינת תקינות אבני הכותל המערבי בה הוסרו חלקי אבן רופפים וצמחים עונתיים, לשם שמירת בטיחותם של מיליוני המתפללים הפוקדים את המקום הקדוש

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת חג הפסח, הקרן למורשת הכותל המערבי נערכת לבואם של רבבות מבקרים מהארץ ומחו״ל במהלך החודש הקרוב וכן בימי חול המועד פסח.

כחלק מההיערכות, הקרן למורשת הכותל המערבי ערכה בדיקה לבחינת תקינות אבני הכותל המערבי בה הוסרו חלקי אבן רופפים וצמחים עונתיים, לשם שמירת בטיחותם של מיליוני המתפללים הפוקדים את המקום הקדוש לכל אורך השנה ובפרט בזמן חגי ישראל.

ההליך מתבצע פעמיים בשנה, בערב חג הפסח ובערב ראש השנה וכולל בדיקה מקיפה ויסודית לכל אבני הכותל באופן ידני. צוות הבודקים בראשות מהנדסים, עבר אבן אבן באמצעות מנוף, ובחן את עמידותה ורמת התחזוקה של האבן, כאשר במהלך הבדיקה הוסרו חלקי אבן רופפים וצמחים עונתיים. הבדיקה נעשית בפיקוחו של רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א בהתאם למגבלות ההלכתיות שנקבעו.

בתוך כך, בכותל מעדכנים כי מעמד ברכת הכהנים המסורתי יתקיים ביום ראשון, ג' של חול המועד – י"ח ניסן התשפ״ג, ה-9/4/2 בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף שליט"א, הרה"ג דוד לאו שליט"א, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, מאות כהנים מרחבי הארץ וקהל רב.

זמני המעמד שיתקיים ביום ראשון 09.04.23, י"ח ניסן התשפ״ג:
• תפילת שחרית: 8:45
• ברכת כהנים ראשונה של שחרית: 9:15
• תפילת מוסף: 10:15
• ברכת כהנים שנייה של מוסף: 10:30

הקרן למורשת הכותל המערבי: ״בימים אלה צריך לנקות מתוכנו כל חמץ של פירוד וריחוק ולאמץ אהבת חינם ואחדות. אין זמן מתאים מלהתברך במעמד המרגש והמאחד של ברכת הכהנים בחג הפסח, בו זוכה עם ישראל בברכה המסורתית, על ידי מאות כהנים המתכנסים לתפילה בכותל המערבי, יחד עם רבבות המתפללים העולים לרגל לשאת תפילה על יד שריד בית המקדש".

בקרן למורשת הכותל מבקשים להדגיש בפני אלו שאין ביכולתם להגיע לרחבת הכותל כי מעמד ברכת הכהנים יועבר בשידור חי באתר הכותל, פרטים יפורסמו בסמוך למועד האירוע.

העיר העתיקה תהיה סגורה לכלי רכב פרטיים במהלך כל ימות החג, יש להגיע בתחבורה ציבורית. הכניסות לעיר העתיקה ולכותל המערבי ייסגרו במידה ויהיו עומסים, הגבלת הקהל באחריות משטרת ישראל ויש להישמע להוראות המשטרה. הציבור מתבקש להישמע להנחיות הסדרנים לטובת בטיחות פוקדי הכותל המערבי, יש לעקוב אחרי הפרסומים וההנחיות המתעדכנות מעת לעת.

בנוסף, אתרי מנהרות הכותל המערבי הרחיבו את שעות הפעילות ופתוחים בתיאום מראש לאורך ימי חול המועד.



0 תגובות